Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 14 oktober 2018

Livet är skört 

Idag går mina tankar till fina vänner,familj i familjen, som förlorat en nära. 

Livet är så skört. Och kan verkligen förändras snabbt. Man vet aldrig från en dag till en annan. 

Vi borde bli bättre på att ta vara på varandra. Visa och säga vad människor nära oss betyder.  

Vi borde bli bättre på att ta vara på livet. 

Ligger fortfarande kvar i sängen. Funderar på livet. 

Livet är ju bara till låns. Och ibland får vi inte ha det full tid ut. Livlinan kan brista innan tiden är slut. Innan den borde vara över. Tiden har ju ändå sin gång. Men ibland tar det slut orättvist fort. 

Vi kan inte bestämma helt över livet. Det styr som det vill med oss. Men det är vi som väljer hur vi vill fylla vårt liv. Meningen med det skapar vi själva. Vi borde alla leva lite mer och lite till. 

 Jag ska börja leva mer. Känna livet i mig. Jag har bara ett liv. Jag lever nu. Du lever nu.

 Vi lever...



Tänder ett ljus idag för alla dom som inte längre finns med oss 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar