Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 3 oktober 2018

Tjejkväll 

Ikväll somnar jag med ett leende på läpparna och en härlig känsla inombords. 

Jag var så nära att hoppa över kvällens tjejkväll. Ville stanna hemma och bara ligga o sova. Vaknade i morse med galet ont i ärret/huvudet. Tänkte avbokat både taktil massage och kuratorn. Men så fick jag ett sms från Patric som berättade att Malva hade börjat tjata direkt hon vaknade i morse att hon inte ville till ”skolan”. Hon ville åka till saaaamooo. Och vara i samoos hus och busa istället. 

Lilla gullungen. ❤️Det smset gjorde mig glad och jag fick lite positiv energi. Så i sista sekund så hoppade jag in i duschen o sprang sedan till bussen. Somnade under "taktilen". Och jag fick en bra stund hos kuratorn. Hem och vilade. Gick en liten pw för att få frisk luft. Beslutade mig för att åka med på tjejkvällen. Tänkte att det kunde vara skönt att tänka på annat en stund. 

Och det gjorde jag. Nu är jag så glad att jag följde med. Tänk vad vänner, både nyfunna och gamla, kan få en att må bra när det är tungt. Vilken rolig kväll vi hade. Tyvärr var det några som inte kunde vara med denna gången. Det är svårt att få ihop allt ibland. Men det blir snart en ny träff. 


Det vad väldigt god mat och dryck på Park Hermina. Härlig stämning.  Samtal om livet. Skratt och fnitter. Allvar och stöttande. Vi planerande en del trevligheter framöver. Tjejfest och kryssning.  

Vänner är en bra medicin och det är kul och bra att ha saker att se fram emot. Särskilt när det känns lite motigt och tungt ❤️

Nu ska jag sova. Har längtat efter att få gå och lägga mig sedan klockan ringde i morse. Hoppas bara på att få slippa vakna inatt...

Sov gott 


Tänkvärt ! Såg detta i väntrummet idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar