Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 12 oktober 2018

Kär

Jag tror jag är kär. Kär i hösten. Älskar alla fina färger. Den friska luften. Älskar tjocktröjor, mysiga hemmakvällar, tända ljus, gosa ner sig under filten...Jag känner lugnet i mig. Eller så är det nya medicinen som äntligen börjar funka. Haha. 

Emma har en kompis här som sover över så ikväll har vi haft tacomys. Som många andra förmodligen. Fredagar=taco. 


Så roligt att sitta och prata med tjejerna. Dom är så härliga och fina. Älskar att höra deras skratt och fnitter. 

Inget vin ikväll? frågade en vän. Nä. Jag tycker inte om att dricka när Emma har kompisar här. Dessutom ska vi upp tidigt imorgon och ut på äventyr. 

Det är gott att ta ett glas vin ibland. Eller ett , eller flera glas bubbel, på nån tillställning, fest eller kalas. Men annars dricker vi väldigt sällan. Vet inte när vi senast tog ett glas vin till maten när vi, som ikväll, har en hemmakväll. Jag kan vara sugen på ett glas bubbel emellanåt men Micke är inte så förtjust i det. Och inget kul att dricka själv. Köper nån liten flaska till mig själv ibland för att få ta ett glas men det är inte så ofta. Det är nästan lika gott med Trocadero. 

Men...just nu är jag faktiskt väldigt sugen på nån trevlig bubbelkväll. Nån som vill ta ett glas med mig?

Nu ska jag läsa lite i min nya bok. Fick en bok med posten igår. Men det står inte vem den är ifrån?


Verkar iaf vara en intressant bok som passar mig. Så vem du nu än är som skickade den, ett stort TACK ❤️ 

Hoppas på att kunna läsa mig trött. Har haft svårt att somna och sova ett par nätter. Ont i och runt örat. Spänner bak i huvudet ner i nacken och halsen. Vet inte hur jag ska ligga. Dålig sömn och smärtan gör att jag är rysligt trött. Har knappt vaknat till liv förrän framåt lunch i flera dagar nu. Inte vaknat när Emma och Micke gått upp. Inte hört dom eller märkt när dom åkt till skola o jobb. 

Pratade med Västervik smärtenhet idag. Är en hel del dagar inbokade under november. Känns bra. Jag behöver få ordning på smärtan.  

Hoppas ni får en trevlig helg. Njut av det fina vädret. ☀️🍁🍂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar