Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 22 oktober 2018

Tacksam

Operationen gick bra. Var lite krångligt men han, läkaren, löste det. Han gick in uppe i början av det gamla ärret. Hade tänkt snitta bara rakt ner men fick även gå lite åt sidan för att hitta lite mer ben så han fick fast plattan. Skruven är oxå på plats och nu har dom satt som nån "knapp" som skydd. Jag ska ta bort den om 10 dagar. 

Jag är trött, känner mig mörbultad, gör rätt så ont och det är en konstig känsla bak i huvudet. Spänt och stramt. Jag mår lite illa och känner mig dåsig. Ska snart ta en värktablett sen försöka sova. 

Är så tacksam över sjukvården vi har i Sverige. Och alla dessa fina och duktiga människor som jobbar där. Blev väl omhändertagen och ompysslad idag. Och läkaren var noggrann och förklarade detaljerat när han kom och pratade med mig, efter att jag hade vaknat. 

Nu ska jag vila mig i form fram till återbesöket. Då man kollar så allt ser ok ut. Givetvis ta det lugnt en tid efter också men extra viktigt fram till dess i alla fall. 

Tack alla som har hört av sig idag. Samtal. Sms. På sociala medier. Krya-presenter och blommor. Väldigt tacksam. 🙏🏻❤️ 

Jag kanske verkar modig och tuff men i såna här lägen blir jag rätt liten och rädd. Och då är det skönt med familj och vänner som stöttar. Förlåt om jag inte har orkat svara på sms eller hört av mig men jag gör det så fort jag är lite piggare.  Just nu ska jag bara bry mig om mig själv ett par dagar. Få lite kraft och ork igen.🙏🏻



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar