Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 22 november 2018

Bubbel och babbel

Startade dagen med taktil massage. Lika skönt som alltid. Och jag somnade som vanligt. Vaknade helt förvirrad med dregel i mungipan hehe

Vilade när jag kom hem. Somnade gott på soffan. Sen ringde Patric och frågade om jag ville komma på en kaffe. Så jag cyklade hem dit en runda och fick lite Malva & Vinston-gos. 

Han är så fin lille prinsen. Här ligger han på pappas bröst ❤️


Lilla Malva älskar sin lillebror och ville gosa med honom hela tiden.  Så fint att se. Kärlek. 

Nu ikväll var vi några tjejer som sågs på lite bubbel och babbel. Vi käkade på Grilleriet. Jäklar vad tiden går snabbt när man har trevligt. 3 timmar bara rann i väg. Jag tänkte att jag nog inte skulle orka så länge. Hade rejält ont när vi skulle åka. Och så börjar jag bli förkyld. Hade egentligen velat krypa ner och sova. Men så kämpade jag mig ändå dit och det är jag glad över nu. Vänner är tröstande och läkande. 🙏🏻

Nu ska jag sova. Imorgon läkarbesök på morgonen. Sen in och titta lite i stan. Kanske fynda nåt på Black Friday och ev träffa Patric och Malva på en fika. Kvällen blir lugn. Vill krypa ner under filten i soffan. Tända ljus och läsa nån bra bok. Rela la laxa och bara vara. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar