Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 3 november 2018

En bra dag

Vilken dag!

Sovmorgon. Pw. Frukost framför Nyhetsmorgon. Soffhäng hela förmiddagen. Malva och Tilda kom förbi. Lunch och fika. En promenix till affären. Vilade. Fixade dom ”tråkig” gravljusen lite finare. Sminkade Emma och hennes kompis som läskiga clowner. Var och tände ljus på kyrkogården. Spökvandring på Skälby. Käkade på McD. Hem och fixade filmmys åt tjejerna. Ut på föräldrarvandring. 

Det var lugnt i byn. Några undgomar i rörelse lite här och var. Men inget bus vad vi kunde se. 

Nu ligger jag i sängen. Trött och frusen. Men tacksam och glad. Vilken härlig dag.

 Fick ett fint sms av en vän idag. Blev rörd av hennes fina ord. Trots att hon själv hade en dålig dag så tog hon sig tid att skriva till mig. Så skönt att få känna att någon tänker på mig. Att någon faktiskt förstår hur jag kämpar. Varje dag. 

Det gjorde mig lite starkare. Det gav energi och en känsla av att vilja göra detta till en bra dag. Och det blev det 🙏🏻 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar