Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 20 november 2018

Trött

Inte mycket sömn inatt. Rysligt ont. Kändes som hela huvudet brann. Samtidigt som man högg med en kniv i det. Tog extra tablett. Satt upp och somnade en stund. Kunde inte ligga ner. Somnade lite till och från. Vaknade 05 och den värsta värken hade släppt men istöllet kändes nästan hela vänstra ansiktshalvan bedövad. Alltså som att kinden liksom sover. Konstig känsla. Kände oron i kroppen börja krypa på. Kunde ändå inte sova så jag var ute innan 07 och tog en lite promenix.

Nu börjar tröttheten komma. Ligger under filten i soffan. Sommar nog snart en stund. 

Ska in till optikern om några timmar. Känns som att jag börjat se sämre. Ser mer suddigt. 

Sen träff med Mindfulness. 

Egentligen är jag helt slut. Tinnitusen går på högvarv. Brus i ens örat och tjut i det andra. Blir snart tokig. Hej hej psyket! 

Hade bara velat ligga hemma och göra ingenting idag. Men blir förmodligen inte piggare av det heller. Och mindfulnessträffarna brukar ge energi. 

Ingen lillebror som dykt upp än. Suck. Som vi längtar nu. Så nyfiken på den lille prinsen. ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar