Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 8 november 2018

Godis

Tror inte jag kommer vilja se godis med papper på på ett tag. Emmas klass har haft packning av julsäckar med godis ikväll. Dom vill tjäna pengar till en framtida klassresa. 

En väldigt kul och trevlig kväll med nästan alla barn från klassen och en del föräldrar. Otroligt duktiga barn. Bra samarbete och engagemang. Väldigt driftiga och jobbade på bra. Så härligt att hänga med dom och se hur dom är utanför skoltid. Verkar vara en väldigt fin klass som har kul tillsammans. 

Men även om det var kul  så var det ganska jobbigt. Och jag känner mig less på godis. Som vi har packat. Tycker jag har träningsvärk och känner mig helt slut i både kropp och knopp. Men allt för barnens skull. Dessutom gjorde dom det mesta jobbet själva. 

Innan packning av julsäckar hängde jag med Malva. Vi tog bussen till stan och gick på ett nytt trevligt litet fik. Denna älskade lilla trollunge. Så full av bus. Och fiket ska bli Malvas och mitt lilla place. Hon gillade det. Och hon som jobbade i fiket gillade Malva. Ett mysigt ställe. Ny favorit. 

Nu har jag lagt mig. Längtar efter att få sova. Tinnitusen är ihärdig idag och det är hög volym men jag tror inte det kommer störa för jag är så trött så jag somnar snart medan jag skriver detta inlägg. 

Imorgon fredag igen. Helg och en del trevligheter på schemat. ❤️

Edit


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar