Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 18 november 2018

Glad i själen

Det är så härligt att vakna på morgonen och känna sig glad i själen. Vaknade med huvudvärk,geggiga ögon och dunderförkyld men det kunde ändå inte ta bort den bra känslan i kroppen. 

Hade en härlig tjej här på middag igår. En ganska nyfunnen vän men känns ändå som att vi känt varandra i evigheter. Vi gick visserligen tillsammans på Nova. (Högstadiet)Men vi hängde inte då. Men man har ju mycket minnen därifrån så det blev bl a en hel del prat om den tiden. Mycket skratt i går. Även mer allvarliga samtal. Så skönt att få prata av sig lite. 

I bland är det bara en härlig vän och några glas bubbel som behövs. Man behöver vänner även i vuxen ålder. Och jag är så tacksam över mina vänner som står mig nära. Även om jag har en fantastisk familj som alltid finns där så är det ibland vännerna som ändå gör det där lilla extra. 

Det var en väldigt soft dag igår. Drog en runda till gymmet. Kände dålig energi i kroppen och ville träna av mig den. Tog sen ett långt bad. 

Micke drog på innebandy. Och när Benita kom så åt vi lite plock och öppnade en flaska bubbel. Sen kom hennes dotter. Hon är i Emmas ålder så det var helt perfekt och dom hade väldigt kul tillsammans. 

Och vi hade bra samtal om livet med tjejerna. Även om dom ofta tycker att vi vuxna är pinsamma så tror jag dom tycker det är ganska mysigt att sitta och prata med oss. Och underbart när man väl får dom stunderna med dom. Fina tjejer iallafall. Precis som sina mammor. Hehe. 

Det blev en väldigt bra kväll. Och den gjorde mig gott. Energi. Ska fortsätta suga i mig mer energi idag för igår kväll ringde Malva och sa att hon ville sova här. Så hon kommer i em. Mys. 

Jag erbjöd mig att låna Malva nån natt så Tilda fick vila upp sig lite innan förlossningen. Och sen så saknar hela familjen den där lilla trollungen. Hon ger oss så mycket kärlek och energi. 

Nu ska jag fortsätta surpla lite kaffe och kolla på tv. Snart reprisen av Så mycket bättre. Sen kanske en pw innan Malva kommer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar