Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 18 november 2018

Den som spar han har

Är så glad att vi sparat nästan alla Emmas leksaker, dockor, dockhus, lego, pyssel, böcker, smurfar, maskeradkläder mm för Malva älskar att vara nere i källaren och leka. Idag ville hon vara prinsessa och alla blev bjudna ner till källaren på kalas. 

Och innan Patric och Tilda åkte hem lekte vi buss med henne. Hon tycker verkligen det är så kul. Alla får vara med. 

Vilken härlig dag vi haft. Slapp förmiddag. Soffhäng. Tog en pw. Lunch. Soffhäng igen. Låg och somnade. Vaknade när fina familjen kom på en fika. 

Nu har det varit fullt ös ett par timmar. Men bara roligt och mysigt. Nu ligger jag på soffan igen. 

Älskar såna här softa söndagar. ❤️

Imorgon ny vecka igen. Ganska mycket på schemat. Mindfulness. Optiker. Läkarbesök. Till Öland. Taktilmassage. Träff med tjejerna. Och så bortbjudna till helgen.  Pjuuuuh!

Men imorgon ska jag ta det lugnt. Mysa med Malva.  Gå på Öppna förskolan och sen ska jag bara vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar