Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 11 november 2018

Fars dag

Den här helgen har varit både bra och dålig. Blandade känslor. 

En ganska soft helg. Bara varit hemma och tagit det lugnt. Sovit ganska mycket. 

Igår hade vi familjen Hultén här på en fika. Härligt att träffa dom.  Mycket skratt. ❤️

Vi lagde trerätters. Och jag testade att göra en ny efterätt. Schweizernötmousse. Matkoma deluxe igår. 

Idag har Emma sminkat mig. Hon är riktigt duktig. Jag blev ju nästan snygg. Är ingen vacker syn utan smink och filter haha. Den nakna sanningen. Men men...det är så jag ser ut. Take me or leave. Dessutom så är det insidan som räknas. 

Jag har varit på gymmet idag. Gått pw både igår och idag. Behövdes med allt jag ätit denna helgen. Och mer ska det bli. Är ju fars dag så det firar vi med att hämta kinamat ikväll. 

Jag känner mig lite låg. Har rejält ont till och från. Kommer i attacker. Då vill jag bara ligga i fosterställning och gråta. Kommer aldrig vänja mig vid den smärtan. Och så vätskar det i såret runt skruven i huvudet. Fan oxå. 

Och så känner jag mig lite ledsen och orolig i bröstet. Min mormor ligger på sjukhus. Tumör i njuren. Jag har en obra känsla i kroppen. 

Nu ska jag se på tv. Match mellan AIK och Kalmar FF. AIK tar förmodligen guld idag. Typiskt. Inte mitt favvo-lag. 


Den nakna sanningen 

Så såg jag ut innan Emma startade sin förvandling 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar