Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 8 november 2018

Grått ute...

... men solsken inne. 

Vaknade pigg även idag. Trots grått och trist väder ute. Vad är det som händer? Vågar knappt tro det är sant när jag känner så här. Dock måste jag ringa ÖNH för det geggar från skruven. Gaaah! Alltid samma flyt för mig. 

Patric och Tilda har varit här på en tidig kaffe. Dom åkte precis. Och jag ska nog dra mig bort till gymmet. Sen hem och pärla lite. Har en beställning. 

Ska hämta Malva på dagis idag. Sen bussen in till stan och ta en fika med henne. Och när Tilda har hämtat henne ska jag, tillsammans med Emma och hennes klass, både vuxna och barn, packa godis på Tokige Ture. Det är för att samla pengar till klassresa i 6:an. 

Idag tänker jag på mina vänner som är på begravning. Det är alltid smärtsamt att ta farväl. Ännu svårare när döden kommer snabbt och plötsligt. Ibland tar livet slut alldeles för fort. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar