Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 19 november 2018

Ont i bröstet 

Oj, nu är jag trött. Blev inte så mycket sömn inatt med en liten stökfia brevid mig. Och hostade gjorde hon. Men hon sov iaf till strax efter 6.30. Nästan sovmorgon ju. 

Vi hade en mysigt morgon. Åt frukost framför tv och tog det bara lugnt. Pärlade lite. Sen var vi på öppna förskolan tillsammans med Patric. Sen drog jag till gymmet en runda. Men hade knappt ork att göra nåt. Blev bjuden på en kaffe hemma hos Patric och Tilda istället.  Sen cyklade jag hem och somnade över en timma på soffan. 

När Micke kom från jobbet drog vi och handlade. Jag testade en ny maträtt idag som jag hittade när jag googlade runt lite. Jamie Olivers spaghetti med räkor. Superenkel rätt. Ändrade bara lite i receptet. 


Jag tog färsk chili i istället och bara lite torkad. Sen lite tomatpuré och stora bitar soltorkad tomat istället. 


Väldigt gott!!! Prova vet ja. Är så less på att göra samma maträtter hela tiden. Kul att prova nåt nytt. Imorgon har Emma önskat fish and chips. Det är också gott. 


Nu har jag däckat på soffan. Helt slut. Har så där ont i bröstet igen. Vet varken hur jag ska sitta eller ligga. Kan inte ha bh-n på. Får verkligen ingen luft. Det trycker och spänner och strålar ut i höger sida och bak i ryggen. Är det stress och oro? Nån form av ångest? Men det brukar ju komma i attacker. Detta känns mer eller mindre hela tiden. 

Pirret/domningarna i hakan är kvar. Nu pirrar det även uppe i huvudet. Precis över skruven. Ska till läkaren på fredag. Får se om det läkt bra. 

Blir mycket denna veckan. Ganska mycket på schemat. Och två rundor till sjukhuset. 

Fick en tid från Linköping idag i mitten av dec. En telefontid. Vet inte varför? Trodde inte vi skulle höras igen förrän början av nästa år. Kanske är nåt dom har på gång?!

Har fortfarande inte hört nåt från min chef. Blir så trött. Mailade idag igen. 

Nu ska jag se en serie på tv sen direkt i säng. Har längtat sedan jag vaknade i morse

Imorgon optikern och synkontroll. Och så lunch med Mindfulnessgänget.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar