Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 20 oktober 2017

Badgips

Nu sitter jag i soffan och ska kolla Idol en stund innan det är dags att byta kanal till Skavlan. David Batra är med där idag. I lööve him. 

Har gjort ett försök senaste dagarna att ha mina glasögon mer. Börjar se så förbannat dåligt men har ju inte kunnat ha glasögonen för det gör så ont bakom örat. Där metallplattan trycker ut ligger liksom själva bågen emot. 

Jag kan ha glasögonen på en stund men sen börjar det göra ont. Liksom skaver. Försöker tänka bort det. Men det går inte. Dom åker av och på. Av och på. Men börjar bli jobbigare i jobbigare att kolla tv och att läsa. Texten är suddig. Men men...bara att härda ut. Snart ska den där plattan förmodligen bort. 

Bad Micke nyss att känna bakom mitt öra. Men han vill inte. Tycker det är läskigt. Jo tack. Det är vidrigt att känna den där hårda grejen trycka under huden. Bucklig och knöligt bakom örat. Känner mig helt creepy. 

Idag var vi på sjukhuset och bytte gips på Emma. Hon fick beröm för att hon är så tålmodig och duktig. Klagar liksom inte. 

Bra på ett sätt, absolut, att inte gnälla i onödan. Men ibland tror jag att hon tror att hon måste vara tuffare o starkare än hon är. Att hon liksom inte vågar säga att det gör ont. 

Hur som helst så är hon väldigt duktig. En modig tjej. Och just nu väldigt lycklig  över hennes nya fina chockrosa gips. Det är dessutom ett badgips. Så nu kan hon duscha o bada hur mkt hon vill. 


Passar bra för snart kan hon bo i poolen om hon vill... ☀️🌴🏖 Magiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar