Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 6 oktober 2017

Tacksam

Idag har varit en ganska bra dag. Lagom ont, lagom trött, lagom deppig.Har faktiskt mest mått bra. Dom dagarna är magi. Då passar jag på att njuta till max. 

Jag längtar till den dagen då jag verkligen mår bra, på riktigt. Inte bara en dag. Utan flera dagar i rad. 

Har vilat, städat, sprungit 3 km, ( orkade inte längre. Kroppen vägrade ) satt ute i solen en stund, hämtade Malva på förskolan och Emma i skolan. Vi handlade. Hem och åt mellis. Lek och bus. Gick ut och plockade löv. Var på lekplatsen. 

Nu ikväll åt vi middag med Patric och Tilda. Vi har haft soffhäng och sett på Idol. Väldigt mysigt kväll. ❤️

Hoppas på att vakna upp och må bra även imorgon. Ska mysa med Emma. Bara ha en soft förmiddag. Kanske se en film. 

Ska försöka orka hinna med gymmet. Eller iaf ta en pw. Springa verkar inte riktigt gå än. 

Sen imorgon kväll ska jag iväg på trevligheter. Misstänker att det kommer bli en bra och rolig kväll. Precis vad jag behöver. 

Nu ska jag och Prins T snart gå och lägga oss. Jag tänker inte låta tinnitusen förstöra den här dagen. Jag tänker somna med en skön känsla i kroppen och vara tacksam över en bra dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar