Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 3 oktober 2017

Träningsvärk 

Jag sprang ju i förrgår, det märks att det var längesen för jag har sån galen träningsvärk i benen. Kan knappt gå. Ser ur som om jag har gjort ner mig. Stort A i brallan typ. 

Hade tänkt springa ikväll men det var omöjligt. Har t o m ont i revben. Måste ha spänt mig rejält. Kände mig ju lite ostadig. Sen borde jag kanske ha stretchat. Det är jag inte helt bra på. 

Tog mig iaf en pw nu ikväll. Kändes faktiskt lite bättre i benen efter att ha gått en runda. Hoppas det släpper snart så jag kommer igång och kan springa igen. 

Idag har som sagt var inte varit en bra dag. Sovit och vilat mkt. Ansiktsnerven har haft jucket totalt idag. Och en lång stund idag ryckte det rejält i kinden och upp mot tinningen. 

Jag filmade men det har inte kommit på hur man kan lägga upp en film på bloggen. La upp den på Insta iaf. Vet inte om jag ska skicka filmen till min läkare i Linköping som hon kan visa min neurokirurg. 

Det har bränt, huggit och gjort så galet ont idag att jag knappt fått i mig nån mat. Fick i mig en stekt macka med stekt ägg till lunch men nu ikväll fick jag dricka en proteinshake till middag. Och lite frukt. 

Idag har jag varit ute i trädgården en del. Städat bort sommaren. Lite trist men det är ju så livet är. Klart jag helst av allt skulle vilja ha sol och värme hela tiden men just nu är jag inne i ett ”höst-mood”. Så hösten passar mig egentligen  ganska bra. 

Mörkare. Kallare ute men ändå inte för kallt. Frisk luft. Härliga färger på buskar och träd. Mer tända ljus. Te på kvällarna. Sköna stickade koftor och tröjor. Mysa ner sig i fåtöljen under filten. Inget dåligt samvete om man inte går ut när solen skiner. Jag har struntat i vilket och stannat inne och bäddat ner mig i sängen. Som idag.

 Är lite down just nu men i morgon hoppas jag dock på att vakna lite piggare. Då kan jag inte ligga och sova bort hela dagen. Jag ska iväg på sjukgymnastik. Sen lite annat på schemat. 

Imorgon hoppas jag på en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar