Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 8 oktober 2017

Winnerbäck

Alltså vilken människa...Lasse Winnerbäck. Älskar hans musik. Den tar alltid fram många blandade känslor i min kropp. Han är en mästare på att sätta ord på det jag själv har svårt för. 

Som sagt, älskar hans musik men efter att ha varit på filmen om honom idag så älskar jag även honom. Älskar att han är så där djup och mystisk. 

Jag grät nästan hela filmen rakt igenom. Varför vet jag inte. Tårarna bara rann.  Det var inte alls sorglig men hans ord, hans röst, hans musik gjorde mig rörd. Nu kommer jag tycka ännu mer om hans låtar. Nu kommer jag förstå hans texter ännu bättre. Som tex hans låt Jag har köpt en bil. Nu vet jag ju varför han skrev den. Vad den handlar om. 

Åh... Jag vill se den igen!!!!

Idag har har varit en väldigt bra dag. 

Igår var vi ute med Mickes golfgäng med respektive. Startade hos Fotis, fortsatte till Hjalmars, avslutade på Satan i gatan. En väldigt bra kväll. Och lagom sent blev det också så jag vaknade pigg idag. 

Hade en mysig förmiddag med barn och barnbarn. 

Framåt em drog jag o syrran in till stan. Lite shopping. En fika och så bio. 

Nu soffhäng en stund innan sängen. Ikväll kommer jag somna med ett leende på läpparna, en skön känsla i kroppen och Winnerbäck i huvudet. 



Ny vecka imorgon. En vecka med lite blandat på schemat. Mest bara roliga saker. Härligt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar