Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 19 oktober 2017

Dream

Vilken härlig dag det har varit. Underbar höstdag. 

Mamma var här på en fika. Jag tog en löprunda. Men jäklar vad jobbigt. Kände mig döende. Extremt jobbig runda. Dunkade i huvudet och gjorde ont i hela kroppen. Stapplade mig hem och satte mig mot husväggen och njöt av en kaffe i solen istället. 


Jag har pärlat. Fick en beställning. DREAM. En fin tanke. Sluta aldrig drömma. 


Jag slutar aldrig drömma om att bli frisk. Jag har en dröm om en smärtfri vardag. Och jag lovar, den dagen den sker, ska jag aldrig mer gnälla över småsaker. En vanlig bakfylla en dag kommer ju nästan vara ett Hallelujha moment. 

Idag har ändå varit en ganska bra dag. Dom dagarna är jag lycklig. Dom dagarna välkomnar jag. Hur nästa dag blir vet jag aldrig men jag njuter idag. ❤️

Imorgon ska jag till sjukhuset med Emma. Då ska hon byta gips. Sen är det lite annat på schemat innan jag slänger mig i soffan och har en soft fredag. Ser fram emot lördag och att se Så mycket bättre. Bästa programmet. 

Nu funderar jag på att gå och lägga mig nu. Just precis nu. Tur att jag är gammal nog att göra som jag vill. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar