Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 22 oktober 2017

Orolig 

Tidigare ikväll var jag med om nåt läskigt. Är bättre nu men jag är fortfarande lite skärrad. Orolig. Tänker, tänk om. 

Jag har haft lite ont huvudet hela dagen. Hasade runt länge i pyjamas. Vi passade Malva. Lekte lite. Målade med vattenfärger. 



Hade en soft förmiddag. Hade tänkt ut och gå men det ösregnade så jag drog till gymmet när Malva hade åkt hem 

Kände att jag inte orkade så mycket på gymmet. Kände mig trött. Och hade lite tryckande känsla i huvudet. 

Tänkte att frisk luft ändå kunde göra susen så vi åkte o handlade och var på kyrkogården och tände ljus. 


När vi kom hem höll jag på att plocka lite. Stod i hallen när det liksom smäckte till i huvudet. Det gjorde så ont så jag föll ihop. Fick hjälp av Micke in i sängen. Det domnade bort i ena sidan av ansiktet. Läpparna domnade.Jag fick panik. Kunde inte svälja saliven. Den liksom rann ut i mungipan. Hörde Emma skrika och gråta. Hon blev rädd. Jag med. 

Jag låg på sängen en stund. Domningarna i ansiktet släppte. Det gjorde mindre ont i huvudet. Men då fick jag istället springa upp och kräkas. 

Efter det  mådde jag bättre. Men jag känner mig som sagt fortfarande lite skärrad. Vad var det som hände eg? Borde vi ringt sjukhuset?

Kanske bara var en nerv som kom i kläm. Kanske bara har varit lite stressad senaste dagarna. Resfeber. Slut i kroppen av den konstanta smärtan.  Jag vet inte. Förmodligen ingen fara. Men kan ändå inte låta bli att tänka, tänk om. Tänk om det är en pågående hjärnblödning. Tänk om det händer igen. Tänk om jag dör i sömnen inatt. Är supertrött men vet knappt om jag vågar gå och lägga mig. 

Men måste gå och lägga mig. Ska upp supertidigt imorgon. Iväg på äventyr med familjen. 

Kommer uppdatera och berätta ( läs skryta hehe ) lite om vad vi gör och hur vi har det. Men det kommer bli mindre blogg och sociala medier. Nu ska jag lägga min energi på mig själv och familjen ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar