Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 3 oktober 2017

Kraschat

Min app som jag har när jag bloggar har kraschat. Den funkar inte med nya uppdateringen på telefonen. 

Hm...den var enkel att blogga med. Nu blir det struligare. Kanske ett bra ”tecken” för mig som skulle vara mindre med mobilen. 

Men jag tycker det är skönt att skriva av mig. Har ju som sagt en förmåga att alltid låtsas utåt att allt är bra. Kanske för att skydda mig själv. Jag vet inte. Pratar man inte om det ”onda” så gör det liksom mindre ont på nåt vis. 

Fast inte alltid. Ibland är det bra att få ur sig saker med. Men jag är en tänkare och en skrivare så jag skriver gärna av mig

Jag tror jag också har ”kraschat” lite. Andra dagen i rad som jag bara vill ligga och sova. Har ont, är trött och lipig. Nä, mensen är slut så jag är inte pmsig. Skulle vara om jag är i klimakteriet då. 😅

Men tror mer på att min kropp bara inte orkar. Och jag har liksom äntligen börjat lyssna på den. Så jag har legat tills nu. Ville egentligen sova mer men magen kurrar. Bästa att lyssna på den oxå. Måste äta något. 

Men är liksom inte sugen på nåt. Igår blev det havregrynsgröt till lunch. Idag? Ingen aning. Kanske en rostad macka. 

Blir så trött på mig själv när jag vet att jag har massa roligt att se fram emot kommande veckor men ändå bara tycker livet suger och att allt är allmänt blä. Vill ju vara positiv men ibland är det svårt. Väldigt svårt. 

Men så känner jag mig själv oxå. Ett par dagar ”bara” som det brukar kännas hopplöst men sen brukar jag vara som vanligt igen. Bara att bita i det sura äpplet och låta det vara som det är. 

Nu ska jag försöka få i mig nåt att äta sen ut i solen och friska luften. Och städa bort sommaren i trädgården. Nu är det höst. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar