Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 2 oktober 2017

Skyddsängel

Du fantastiska människa som skickat ett brev till mig idag. Tack. Det värmde så himla mycket och jag blev väldigt rörd. 
Känns skönt att få uppmuntran och stöd från någon som faktiskt har sjukdomen själv och vet hur det kan vara. 

Och brevet kom verkligen helt perfekt idag då jag haft en riktigt dålig dag och mest legat i sängen. Dels av smärta men också av att allt bara känns trist och hopplöst. Men...nu känner jag mig genast gladare. 

Skyddsängeln kommer jag ta väl hand om. Tack ❤️ Och tack för att du tänkte på Emma också. 

Jag blir så glad att det finns människor där ute som orkar göra det där lilla extra för någon man inte känner. 
Då finns det hopp om världen. Mer kärlek åt folket. 

Har alltså fått ett fint och omtänksamt brev idag av någon där ute som jag inte känner. 
Någon som själv har Menieres och som hamnat på min blogg just pga det och sen fortsatt följa mig. 
Hon skickade två skyddsänglar , en till mig och en till Emma. 

Hur fint är inte detta?
Ni som känner mig vet att jag började gråta. Jag blev rörd. 
Blev oxå helt ställd. Att någon tänkte på mig. Att någon förstod hur jag känner. 
Alltså jag kan inte beskriva med ord hur glad jag blev. Och tacksam. 

Har som sagt haft en riktigt dålig 
dag och mest varit sängliggande. 
Det får vara så ibland. Jag kan inte alltid vara på topp. Även om jag oftast försöker. 

Tack ännu en gång fina du...
Du är en ängel ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar