Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 21 oktober 2017

Så mycket bättre 

Helt ok start av Så mycket bättre. Jag gillar Uno. Bäst idag var Icona Pop och Andreas i Moneybrother. 👌🏻

Så mycket bättre är perfekt lördagsunderhållning. Alldeles lagom en ruggig höstkväll . Och till det avslagen cola zero och ostbågar. Det kan ju inte alltid vara bubbel och fest. Hemmakvällar i myskläder är skönt det med. Det jag helst väljer just nu. Även om det är kul med lite galej då o då. Har fortfarande 3l bubbel här hemma som måste drickas upp. Räck upp handen om du vill dela flaskan med mig. 😜

Det bästa av allt, jag har redan lagt mig. Nerkrupen under mitt fluffiga kalla täcke. Är svinkallt i sovrummet. Skönt. Då sover jag bäst. 

Min medicin gör mig så galet trött. Skulle kunnat lagt mig för flera timmar sedan. Fast jag tycker ändå att jag har haft mycket energi idag. 

Var rätt trögstartad och gick i pyjamas länge. Lång frukostsittning med Nyhetsmorgon på paddan


Sen bytte jag om och drog till gymmet. Har inte varit så värst mycket på gymmet men ändå kommit igång. Är inte i samma form som innan. Långt ifrån. Men blev ändå glad idag när jag såg att ryggmusklerna börjar krypa fram igen. 

Har problem att lyfta för tungt än bara. Tyvärr. Då hugger det i huvudet direkt. 

 

Spände mig dock så jag nästan fick nackspärr när jag tog bilden.  Ooops!

Vi har haft en städdag. Rensat i Emmas rum. 

Jag har rensat avloppen. Jag tycker märkligt nog att det är kul. Särskilt att greja med den här mojängen


Vad heter den/det egentligen? 

Syrran, Kim och lilla Lily var förbi en runda. Sen åkte vi till stan och hämtade mat. Emma och jag har haft lite SPA och målat naglarna. Jag har färgat håret. Bort med dom små grå. Dom är inte så många än men dom förökar sig snabbt dom jäklarna.

Ja...den här dagen gick snabbt men jag tycker ändå jag hunnit med en hel del. 

En skön lördag helt enkelt. 

Imorgon ska vi passa lilla busfröet Malva en stund. Hon ringde förut, ropade ”ammooo” och skickade pussar i telefonen. Underbara lilla unge. 

Nu ser jag knappt vad jag skriver så dags att lägga ifrån mig mobilen och sova. 

Natti 


Pssst Vill ni ha nåt gott till kaffet? Testa Magnums små glasspraliner. Lovely. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar