Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 18 september 2018

Aborre

Det här är precis min humor


Otroligt roligt. 🤣🤣🤣 Men bra att tänka på när det är tungt. Det finns alltid dom som har det värre. 

Seg idag med. Orkeslös är rätt ord. Kraftlös. Snälla, ge mig lite energi. 

Tog en pw i morse för att få frisk luft och  lite ork. Åkte in till stan för att uträtta ett par ärenden. Men orkade knappt gå i butiker. (DÅ är jag trött...eller sjuk) Kändes som om jag gick i dvala på stan. Tog en ensamfika. Rätt skönt faktiskt. 

Köpte ett fint armband till min fantastiska sonhustru idag. Hade sett och läst om det innan och idag var jag inne på Hallbergsguld ,som ska stänga ner och har rea, och såg armbandet där. Så jag köpte det direkt. Gillar vad det symboliserar. 




Jag tycker Tilda är så grym. Hon klagar aldrig. Kämpar på med hemska arbetstider. Höggravid, ont och trött men alltid lika positiv och glad. Hon är en fantastisk mamma till Malva. Och jag är så glad att just hon är Patrics fru och mamma till mina barnbarn. ❤️

Emma och jag tog en liten kvällsrunda, hon på cykel och jag gick,dit nu ikväll för attlämna  armbandet.  Lilla Malvis hade varit hos tandläkaren idag och det hade gått jättebra. Farmors duktiga tjej. 

Tidigare idag satte jag mig och pärlade en stund. Orkade inte så länge. Svårt att fokusera. Men testade att göra ett nytt armband i läder. Det blev ganska fint. 

Edit

Nu ligger jag på soffan. Ska se en serie sen ska jag krypa ner. Eftersom min kropp skriker efter sömn så är det väl likabra att ge den det. Man ska ju lyssna på sin kropp. 

Imorgon är tanken att jag ska orka med ett gymbesök. Behöver även städa. Har tänkt göra det i flera dagar men har inte haft lust. 

Emma ska ha en kompis som sover över imorgon. Det är studiedag på torsdag. Och så kommer Malva hit en stund. Så bäst att försöka vara utvildad så man orkar med lite lek och bus med trollungen. ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar