Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 27 september 2018

Kalle och Britas sex liv

Inte sexliv som jag först läste. Utan 6 liv. Har precis gråtit en skvätt när jag kollade på det programmet på SVT. Handlar om Kalle och Brita som är i Lesbos och hjälper flyktingarna. Det där är nåt jag alltid funderar på. Att åka som volontär någonstans där hjälp behövs. Efter att ha sett det här programmet känner jag bara ännu mer att jag vill göra nåt sånt. 

Jag försöker alltid hjälpa så mycket jag kan. Ger varje månad till Unicef. Ger till Giving people. Skänker om det startas insamlingar till behövande på Facebook osv. 

 Man kan inte hjälpa alla men alla kan hjälpa någon. Med lite mer medmänsklighet hos människor så tror jag att världen skulle bli lite bättre. 

Se det programmet, Kalle och Britas sex liv. Otroligt bra! Jag ska se det med Emma. Bara för att få henne att förstå hur bra vi har det här i Sverige. Hur bra hon har det. 

Vi ska inte ha dåligt samvete över att vi har det bra. Men vi kan känna för dom som inte har det lika bra. Och kanske göra något för dom.  

Idag har varit en väldigt soft dag. Mest hängt i soffan framför tvn. Tog mig ut på en liten löprunda förut. Men det blåste och benen kändes som bly så det blev inte så långt. Var skönare att bara slappa i soffan. 

Känner mig trött idag. Ska ta en dusch och försöka piggna till inför kvällen tjejkväll på stan.  Kul med lite happenings och förhoppningsvis  bra erbjudande i butikerna. Nice när det händer lite helt enkelt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar