Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 30 september 2018

Filmen om Alexander

Oj vad jag har gråtit kväll. Såg Filmen om Alexander. Vilken fin kille. Så orättvist. Så ledsamt. Det gör så ont i mitt hjärta. Tänker på honom. Tänk att veta att man snart ska dö. Smärtan han levde med sista tiden. Och ändå försökte han vara så positiv. Tänker på hans familj. Hur klarar man vara stark när man sitt barn bli sjukare och sjukare. Döende. Hur går man vidare när man har förlorat ett barn? 

Så otroligt jobbig film att se. Men ändå så fin på nåt vis. Så mycket kärlek. Och vilken kämpe han var. Så full av liv trots att cancern tog över hans kropp. Förbannade jävla cancer. Varför tar du oskyldiga barn?

Hela tiden satt jag och tänkte på Patric och Emma. Och Malva. Dom får aldrig bli allvarligt sjuka. Det får inte hända dom något. Ge mig allt skit som går att få om det är så men låt dom alltid må bra. 


Om ni inte såg filmen ikväll så se den. Helt plötsligt blev ens problem och bekymmer ganska små. 

Idag har det varit en väldigt seg dag. Kropp och knopp har gått på sparlåga. Det blev en del bubbel igår och det har jag fått lida för idag. 

Men absolut värt det. Hade en mycket trevlig och bra kväll. Var hembjuden till en nyfunnen vän. Härligt det där när man i vuxen ålder finner nya vänner som man klickar väldigt bra med. Känner på mig att vi kommer ha mycket kul ihop. ❤️

Det var kul att få fixa sig och göra sig lite iordning igår. Hoppa ur myskläderna. Glömma smärtan för en stund och lämna den "sjuka" Malin hemma. 

Edit

Dagen efter roligt får jag såklart alltid lida lite mer. Tinnitusen blir mer ihärdig. Jag är trött och har ont i huvudet. Inte bara pga av bubblet jag drack utan jag känner extra mycket av det onda. 

Tycker för den delen att det har gjort mer ont bak i huvudet och ner mot nacken igen senaste dagarna. Får ta upp det på smärtenheten på tisdag när jag är där. Jag tycker inte den nya medicinen hjälper riktigt. Och nu dom här dagarna när det har blåst mycket har det varit jobbigt att vara ute. Det liksom triggar igång nerverna och det blir en intensiv ,huggande ,nästan brännande ,smärta i ansiktet. Och efter en sån attack så liksom domnar hakan och läpparna. Så läskigt. 

Känns bra att få hjälp på smärtenheten så jag får bukt med det där igen. Är så deppig över att jag tvungen att sluta med den förra medicinen. Den hjälpte ju verkligen. 

Imorgon ska jag passa Malva en stund. Träffade det lilla lyckopillret en runda idag med. Vi mötte upp lilla fina familjen på Leos efter att vi hade hämtat upp Emma.  Hon sov hos min syster inatt. Dom var på Theoz i Kalmarsalen igår. Emma hade med en kompis oxå. Såå lyckliga tjejer. 


Emma och Malva hade jättekul på Leos idag. Blir så lycklig i själen när jag ser dom ha kul tillsammans. När dom skrattar och är lyckliga. 


Nu ska jag försöka sova. Låg och somnade i nästan två timmar efter Leos idag. Ooops. Men  känner mig rätt trött så jag hoppas John Blund kommer snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar