Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 11 september 2018

Enkelt är fint

Nu kom vi nyss hem efter en mysig kväll hos Patric, Tilda o lilla Malvis. Lyx att få bli bjuden på mat mitt i veckan. Blev boostad med lite energi från härliga familjen. Skrattar alltid med dom.  Och blev så stolt över min lilla stjärna som var och kissade två gånger på toan nu ikväll. Skönt om hon blir av med blöjorna snart. Sjukt vad tiden går fort. Hon var ju nyss bebis? 


Precis som farmor älskar Malva snapchat. Och hon har min humor och skrattar mycket åt sig själv. Det är farmors tjej det. ❤️



Och det här är min lilla tjej. Min fina dotter. Hon börjar också bli stor. Jag hinner inte med. 


-Jag önskar jag vore Bianca ,sa hon här ikväll. 

-Det finns bara en av dig sa jag. Och jag är glad att just du är du. Jag skulle inte vilja att du var någon annan. ❤️

Nu ser jag  en bra serie, Det som göms i snö. ( paus nu ) Sen blir det sängen för mig. Är så himla trött. Trots att jag har legat precis hela dagen. Känner mig helt slutkörd. Som om jag blivit överkörd av en ångvält. Eller sprungit tjejmilen x 3. 

Och fast att jag skrattat och varit glad i kväll så känns det tungt i bröstet. Munnen ler men hjärtat gråter. 

Hade kunnat börja gråta precis när som helst. Och det hade såklart varit ok om jag hade gjort det men det känns liksom så fånigt när jag inte ens vet vad jag är ledsen över. 

Hoppas på en bättre dag imorgon. Och att medicinen snart hjälper. 

Har ni tänkt på att i det enkla bor det vackra?Idag pärlade jag ett enkelt ,men fint,armband till Tilda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar