Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 26 september 2018

Uppdrag granskning 

Nu har jag gråtit så jag har huvudvärk. Och det gör ont i hjärtat. Har kollat på Uppdrag granskning om pappan som förlorade fru och barn för något år sedan. Mamma döljde att dom låg efter med hyror och samma dag dom skulle vräkas, pappan var på jobbet och visste ingenting, så tog hon först livet av sina barn och sen sig själv. Så ledsamt och så tragiskt. Så onödigt. Vilken mardröm! Se om ni inte såg. Och varning för gråt. 

Sen kollade jag på Maria Wern och då for jag illa då med. Där visade man barn som blivit utsatta för fysisk och psykisk misshandel. Även om det bara är film så vet jag ju att det faktiskt finns barn som, kanske just precis nu, blir utsatta för våld och övergrepp. Det är smärtsamt. Barn ska inte behöva lida.

Jag klarar inte se sånt här. Kommer ha mardrömmar inatt. 

I em/kväll har jag hunnit med en hel del. Kroppkakemiddag. Proppmätt. Var tvungen att gå ut på en pw för att inte dö matkoma-döden. 


Jag har rensat bort sommarkläder. Tagit fram höst och vinterjackor. Mössor , vantar mm

Rensat och gjort i ordning kassar till Busfrö med kläder som är för små till Emma. 

Beställt lite julklappar. Japp. Bäst att börja i tid. I alla fall med sånt man vet att man ändå ska köpa. 

Jag har sorterat massa strumpor. Fy fanken vad trist det är. Och helt seriöst, hur kan det saknas så många strumpor? Vart tar dom vägen?  

Jag har bäddat rent i sängarna. 

Ja som sagt, fick en hel del energi denna kvällen. Ibland bara dyker den upp helt oväntat. Energin alltså. Och som vanligt kör jag på i 200 när den väl kommer. Vet att jag egentligen ska ta det lugnt då. Och lagra lite istället. Men samtidigt vill jag ju passa på och göra saker när jag väl orkar. 

Jag ska vila hela dagen imorgon. Sen ska jag med Tilda, Emma och hennes kompis till stan på tjejkväll. Mysigt. 

Nu ska jag hoppa i säng. Längtar efter renbäddat. Svalt och fluffigt täcke. Bästa!

Just det. Fick ny tid för operation idag. Den 22/10 görs det ett nytt försök. Då får man väl hoppas det blir av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar