Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 24 september 2018

Matstrejk

Kan ni också bli trötta på att laga mat? Eller inte just på att laga maten kanske men att man nästan gör samma sak vecka efter vecka. Att man bara varierar mellan några olika rätter. Är så less på det. Idag gjorde jag en god kycklinggratäng som var minst ett halvår sedan vi hade senast. Det blev väldigt gott. 


Men, nu har jag bestämt mig för att matstrejka resten av veckan. Alltså jag vill äta maten men inte handla eller laga den. Nu får övriga familjemedlemmar komma på maten, handla och laga. Jag är trött på att det bara önskas nuggets, falukorv, tacos och hamburgare. Bläää. 

Så det blir spännande att se vad det bjuds på denna veckan. 

Strejkar oxå med hushållsfix. Tvätt. Städ och plock. Jag jobbar inte här. Jag BOR här. Punkt slut!

Jag drog till gymmet förut och gjorde av med lite dålig energi. Känner mig fortfarande less och tom. Kan liksom inte fatta varför jag ska drabbas av sån otur hela tiden. När ska det bli lite flyt i mitt liv? Helt overkligt det här. 

Men men...lika bra att släppa det nu. Det är som det är. Ingen idé att lägga energi på det. 

Får väl se det positivt. Nu kan jag göra lite annat denna veckan. Hade ju räknat med ryggläge och vila. 

Så nu får det bli tjejkväll på stan. Hela city har nåt event på torsdag. Och så blir det skördefest och även en träff med en härlig tjej i helgen. Bubbel och babbel. Så äh...jag ska nog inte gnälla. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar