Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 22 september 2018

Nervöskissar 

Alltså vad är det med mig och nervöskissa? När jag är stressad över nåt eller nervös så blir jag så galet kissnödig och behöver springa på toa stup i kvarten. 

Jag är så nervös för måndag. Får panik. Är helt disträ i huvudet. Är här men ändå inte där...typ. 

Är så stressad. Och tänker miljoner tankar. 4:e operationen/ingreppet  i mitt huvud på 1 år och 4 månader. Det kan inte vara särskilt bra. Det oroar mig. 

Skönt att ha egentid ikväll för jag är inget roligt sällskap. Orkar inte prata. Orkar inte vara närvarande. Emma har en kompis som sover över och dom fnittrar för fullt i hennes rum. Jag ska faktiskt krypa ner nu. Är trött. 

Jag har ätit en enkel middag framför tvn. Avokado och fetaostsallad. Och nachochips med salami och ost som jag värmt i ugnen. 


När jag är så här stressad och nevös så tappar jag aptiten lite. Är hungrig men nästan inget smakar bra.  Men det här var väldigt gott. 

Det har varit en ganska soft och skön dag. Vi hade en lugn förmiddag. Sen var vi på kalas hos syrran en stund. I em besökte jag gymmet en runda. Sen kom min favoritfamilj på besök. Fick massa gos av min lilla Malvis. 

-Min saamoo. ❤️

Det var härligt att ha dem här en stund. Även om jag kände mig helt frånvarande i huvudet. Jag minns knappt vad vi pratade om. Lite läskigt. 

Imorgon kommer Patric o Malva och äter lunch här. Sen ska jag passa henne en liten stund. Emma har bestämt att vi ska göra chokladbollar. Får se vad Malva tycker om det. 

Just det. Har ju glömt skriva om att jag har gjort lashlift. Fick det i present. Kort beskrivet så permanentar man fransarna för att få böj på dom och sen färgas dom. Alltså betydligt mer skonsamt för fransarna. Inget lim eller så. Eller att man sätter dit fler fransar. Utan man sätter fransarna på små rullar för att böja upp dom. 

Det håller 9-12 v beroende på hur snabbt dina fransar växer. 

Jag vågade inte ta så mycket böj nu första gången. Ville ha det så naturligt som möjligt. 

Jag är supernöjd. Svårt att få med det på bild men det ser ur som att jag har lite mascara på mig typ. 

Före :


Efter : 


På den sista bilden har jag alltså ingen mascara. Det är "bara" lashlift.

Skönt att slippa sminka sig. Och man ser lite piggare ut. Nästa gång kanske jag ska våga mig på lite mer böj. 

Nu ska tant sova. Natti ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar