Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 19 september 2018

Pausa tiden

Trots en väldigt trött start på dagen så har jag hunnit med en del idag. Kan väl inte direkt påstå att motivation eller ork infann sig utan mer "jag borde" och "jag måste". 

Jag drog till gymmet en liten runda. Och eftermiddagen ägnade jag mig åt att städa. Min favoritfamilj kom på en kaffe. Sedan stannade Malva kvar här i några timmar. Vi pärlade ett halsband och så gick vi lekplatsen en runda.

 

Sen mys och gos i soffan. Hon somnade i min famn. 


Just där och då önskar jag att jag hade kunnat pausa tiden ❤️

Emma har en kompis här som ska sova över. Det är studiedag imorgon. Dom hade spa förut. Härliga och goa tjejer 


Jag har lagt mig nu. Har haft en tryckande huvudvärk hela kvällen. Trots gos med Malva och härlig energi ifrån henne så har jag känt mig lite låg. 

Jag tror att nervositeten inför måndag gör sig mer och mer påmind. Samtidigt som att jag bara vill att allt ska vara klart, att det ska vara över, så vill jag oxå att den här helgen går extremt sakta. 

Sov gott 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar