Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 8 september 2018

Kärlek


Kärleken till ett barnbarn...den är obeskrivlig. Jag kan inte sätta ord på det jag känner. Trodde liksom inte det var möjligt att älska någon så mycket som man älskar sina barn. Det är möjligt. Man kan älska ett barnbarn lika mycket. En stark och kravlös kärlek. 
Jag är så tacksam att jag får vara en så stor del i hennes liv. Ska förvalta denna gåva väl. 

Jag skriver en dagbok till Malva. Med minnen. Saker hon säger och gör. Tänker att vi en dag ska läsa den tillsammans. 

Med ett barnbarn ser och hör man på någotvis mer än med sina barn. Man uppmärksammar allt. Man njuter av varje stund. Det finns liksom inget annat som stör. Jag måste inte städa, åka och handla, tvätta osv. Jag måste ingenting mer än att bara vara med Malva. Den tiden jag får med henne är liksom vår tid. 

Just nu ligger denna lilla skatt brevid mig och sover. Jag vet att jag kommer vara trött när hon vaknar imorgon men jag längtar ändå tills hon vaknar. Varje liten stund med henne är värt så mycket för mig. Hon ger mig så mycket energi. 

Hon är så sprudlande. Levande. Så nyfiken på livet. Entusiastisk och påhittig. Så kärleksfull. 

Hennes mjuka kramar och orden:

               -Min saamoo

,fyller  min kropp med ett lyckorus. 


Vi har haft en väldigt mysig kväll. Fredagsmys med tacos och annat gott. Min syster Amanda och hennes sambo Kim har oxå varit här i kväll. Och Emma har en nyfunnen vän som sover över. 

Så härligt att ligga och lyssna på deras fnitter. När Emma är glad blir jag glad. När Emma mår bra mår jag bra. 

Emma har börjat på ny dans idag. Dance it på Malkars. Succé. Hon älskade det. 

Imorgon blir det en runda på stan. Emma och hennes kompis går själva en stund medan Malva och jag går på bio. En 40 min film om Alfons Åberg. 

Idag har varit en ganska bra dag. Startade den på gymmet med min son. Sen har jag bara varit hemma och slappa hela dagen. La mig och sov en stund mitt på dagen. Är tröttare än vanligt just nu.

 Imorgon är en ny dag och jag hoppas även den blir bra. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar