Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 30 november 2016

Åka karusell...


...och kräkas karamell. Eller i detta fallet pepparkaka, som var min frukost, men det rimmade inte på karusell. 


Vaknade kl 4. Hemsk huvudvärk och det rann gegg från örat. 
Halvsov fram till klockan ringde. Väckte Emma. Upp o försökte få i mig frukost. 
Gick sådär. En pepparkaka gick bra. Men nu fick den hamna i toastolen istället. Inte så trevligt kanske men det är dagens sanning. Min förbannat trista verklighet. 
Har konstant halsbränna av alla dessa kräkningar. Måste ju förstört min mage. 

Ligger fortfarande i sängen. Trött frusen och huvudvärk. Mår bättre men orkar inte gå upp. 
Idag är ingen bra dag alls. 
Deppig. Och känslan av att "jag orkar inte" gnager sönder mig. 

Är van vid skiten men ändå inte. Hatar att kräkas. Så trött på det. Yr, gungig och kräkas. 
Magsjuka? Vad är det liksom. 
Nä det är jag inte ett dugg rädd över att få längre. Har jag ju i princip påhälsning av Herr Kräk två gånger i veckan. 

Ska försöka ta mig upp nu. Få i mig nåt att äta. Vet inte om jag måste ringa ÖNH om det geggiga örat. Men orkar inte.  Kanske går ut o tar lite frisk luft. Inget blir ju bättre av att ligga här i sängen och tycka synd om mig själv. 

Kämpa 

#fuckmenieres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar