Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 17 november 2016

Dropattack

Ingen bra start på dagen idag. Tryck i örat. Kändes som att hjärnan skulle tryckas ut. Huvudvärk och lätt illamående. 
Frukost och gjorde Emma redo för skolan. Var lite stressigt för hon är inte världens snabbaste på morgonen ( måste vara från hennes pappa 😜) och hon skulle cykla själv idag så vi skyndade oss lite. Då låste sig allt och jag ramlade. 
Gick bra. Bordet stod i vägen. Slog "bara" i handen/handleden. 

Gjorde dock vansinnigt ont och gör fortfarande. 
Jag blev alldeles matt. Stackars lilla Emma som måste vara med om så mycket. 😩

Emma cyklade till skolan och jag la mig och vilade en stund. 

Läkarbesök. Ny dos på medicin. Tröttheten blir inte bättre av jag har B12 brist. 
Läkaren var väldigt bra. Nogrann. Lyssnade. Gav bra råd. 
Han sa att att han såg glimten i mina ögon och tyckte jag var en härlig tjej med mycket humor. 
-Du kommer tillbaka Malin sa han. 
Gissa om jag började gråta då? Bara gissa?
Haha såklart jag gjorde. Världens mest känsliga människa. 

Mötte upp Patric och Malva. Vi skulle gått en runda men gick hem hit och gjorde lunch på rester istället. 
Mysigt. 
Malva lika go och glad som alltid. 

Jag hämtade upp Mickes gamla gunghäst från källaren. Först var hon lite rädd och tittade suspekt på den. Men sen kröp hon dit själv. 

Lilla hjärtat ❤️


Tips på skön låt :




Pssst...Tänk på att det inte är någon idé att gräva ner sig. Det är så förbannat jobbigt att gräva sig upp igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar