Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 20 november 2016

Ännu en bra dag

Idag har jag känt mig sådär överdrivet pigg och full med energi. Nästan så jag inte riktigt vågat vara glad för att jag tror att nåt dåligt ska hända ( ramla, yrsel ).

Men en alldeles perfekt dag. Lugn o skön. Emma har varit på kalas i bowlinghallen. Då passade jag på att uträtta ärenden och fixa lite inför första advent. 
Jag tog en löprunda förut. 
Så stolt över mig själv. På fyra dagar jag jag sprungit tre gånger och även varit gymmet tre gånger. 
Det behövs med alla pepparkakor jag äter 😅

Jag tycker inte om när jag går upp i vikt. Det spelar ingen roll att det kanske inte syns så mycket. En del säger nämligen så: 
-Äh du som är så smal. Äh det syns inte, om jag påpekar att jag har gått upp. 

Det kanske inte syns men det 
känns. Byxorna sitter för tight och jag känner mig allmänt Bläää. 
Jag har min vikt jag trivs med och dit vill jag igen. 
Jag gillar inte dieter och bantningskurer. Älskar mat och onyttigt alldeles för mycket. Rör hellre mer på mig. 

Dessutom är träning bra för sjukdomen. Och jag blir piggare. 

Det är faktiskt avkopplande att springa. Det är så jobbigt att man inte orkar tänka på nåt annat än hur jobbigt det är hehe
Idag kändes det lite tyngre än igår. Ville ge upp ett par gånger men jag kämpade på. Oftast är det bara en stund det känns lite motigt sen går det bra igen. 

Patric och Malva kom på middag. Tilda var iväg med tjejkompisar. 
Så mysigt att ha både son och barnbarn här ❤️




Idag firar Patric och Tilda 1-årig bröllopsdag. Dom är så fina 😍

Ett år sedan vi var i Thailand på bröllop 














Tiden går så fort. ❤️








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar