Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 16 november 2016

Barnbarn



Tänk att man kan älska ett barn så mycket, ett barn som inte är ens eget. 
Barnbarn, så underbar gåva. En ära att få vara farmor till denna lilla guldklimp. 

Hon är så fin den lilla prinsessan. Och det är så mysigt att se Emma och henne tillsammans. Emma är helt tokig i Malva. Och det spritter i hela Malva när Emma kommer. Kärlek. 

Det är tur man får låna henne ibland och suga i sig massa kärlek, gos och energi. 
Jag kan inte förstå dom som inte tar sig tid att träffa sina barnbarn, som inte engagerar sig alls. 
Barnbarn som är så underbart. ❤️

Det sägs att det är livets efterrätt men jag tycker det mer är den där extra kryddan på huvudrätten. Som liksom gör allt fulländat och komplett. 



Emma har en kompis här. Jag bloggar och dricker te. 
Snart har denna dagen gått. En dag med mycket motion och frisk luft. Gymmet och två långa promenader med Malva. 

Imorgon ska jag till läkaren igen. Ändra om min medicin. Jag får alltid ont i magen när jag ska till läkaren. Väntrum ger mig ångest. 😳





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar