Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 19 november 2016

Chèvresallad

Allvarligt, finns det nåt godare än chevre, rödbetor, valnötter och honung?
Sjukt gott.
Eftersom jag sprang en runda nu ikväll och dessutom var på gymmet tidigare tänker jag svulla ikväll 


Gick bra att springa. Och även idag struntade jag att sätta igång nån app. Struntade i tempot. Körde så snabbt och långt jag orkade. 

Idag har det varit en väldigt bra dag. 
Emma har haft sin kompis Alva här idag. Vi bakade kladdkakemuffins och så kom mina två minsta systrar o Kim på besök. 
Svärmor var oxå förbi en runda. 

Vi har hunnit med att städa och tvätta oxå. Och nu blir det ryggläge i soffan resten av kvällen. 

Så skönt med en bra dag. Handleden är blå men gör inte lika ont. Jag vaknade med huvudvärk och var trött men efter gymmet tidigare idag har jag känt mig pigg och full av energi. 

Ingen yrsel eller dropattack. Underbart. 
Hoppas på en likadan dag imorgon. 

Jag får passa på att njuta alla dessa dagar och stunder som är bra. Jag vet aldrig när det vänder 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar