Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 19 november 2016

Barndomsvän

I går mötte jag upp Ingela på stan. Det är en barndomsvän. Vi har känt varandra sedan tidig tonår och gått igenom mycket tillsammans. Hon finns där, alltid. No matter what. Hon tycker inte alltid som mig, nästan aldrig faktiskt haha, men vi accepterar varandra som vi är ❤️
Vi tog en kaffe på E-house. Vidare till Manana Manana för en bit mat. 



Vi babblade om allt möjligt. Om livet. Om framtiden. Om minnen från förr. Många härliga skratt blev det. 

Det var en lugn och stillsam kväll och jag var i säng innan 22.30 

Idag är jag trött och har ont i huvudet. Men har ändå tagit tag i lite städning. Och nu är jag på gymmet en runda. Går på bandet och ser på Idol. 
I år har jag inte alla hängt med i Idol. Missat det mesta. Men min favvo är Liam. 


Igår var jag hos kuratorn. Hon är bäst. Får mig att komma till insikt med mycket. Och jag ser mig själv på ett annat sätt. Lite bättre iaf. 
Ser även på människor i min omgivning på ett annat vis. 
Jag lär mig mig mer o mer att strunta i vad andra tycker. Att inte lägga energi på dom som ändå inte bryr sig. Att sålla och rensa.  Viktigast är jag själv. Mitt mående. Annars kan jag inte fungera eller vara varken en bra mamma, fru eller vän. 

Det är märkligt det där hur många det finns runt en som alltid ska låtsas bry sig så mycket men som man aldrig ser röken av. 
Som säger så mycket men visar något annat. 
Hur vissa kommer och går. Att man duger ibland och sen är man som luft. 

Och jag är medveten om att det kanske inte är bara "deras" fel utan kanske även mitt. Kanske tar jag avstånd. Men det måste ju ändå bero på nåt.  Mig, eller dom. Men det spelar ingen roll.

Det gör ont ibland. Men jag lär mig mer o mer vad och vem som är viktigast ❤️

Ha en trevlig helg 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar