Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 26 november 2016

Pepparkakshus

Det är lördag kväll, Så mycket bättre är slut och jag likaså. Slut alltså. 
Helt färdig. Ska snart gå och lägga mig. 
Har haft huvudvärk och extra mycket sus o brus i örat i ett par dagar nu. 
Är lite täppt och snorig så antingen håller jag på att bli förkyld eller så är det yrsel eller dropattacks på G. 
Lite stressande att inte veta...

I går fikade jag med lillasyster på Balcks. 
Som jag älskar det fiket. 
Bästa latten, trevlig personal och väldigt mysig lokal. 



Idag var mamma o pappa förbi här. Jag har gått en pw. Varit och handlat. 
Byggt pepparkakshus med Emma. 
Man kan väl säga att hon gick "all in" med det där huset haha 
Strongt att hon inte smakade av godiset. Hon kör godisfritt fram till sin födelsedag 
Men hon var väl smart och fullkomligt öste på godis på huset. Det ska ju ätas upp så småningom 😜






Det är Hans o Greta som står framför huset. 

Nu har det fått en ljusslinga och står fint brevid Emmas säng. 

Vi har fixat lite i hennes rum idag. Krävs en kraftig storstädning. Resa och slänga innan det dyker upp mer grejer som ska få plats i rummet efter födelsedag och jul. 
Vi började greja idag men det lär ta ett par dagar innan vi är klara.

Vi hämtade mat. Micke tog en pizza och Emma o jag delade på en gyrostallrik. 
Vi har spelat spel och sen bara hängt framför tvn. 

En ganska soft och skön  lördag. 

Träffade en gammal barndomsvän i affären idag. Vi stod o pratade en lång stund. Så härligt att träffa henne. Kände att jag faktiskt saknar henne. Ville säga det, ville ge henne en stor kram men...vågade inte. 
Nu ångrar jag mig. Hoppas jag stöter pä henne snart igen. 
Det konstiga är att hon oxå bor här i Lindsdal ändå ser jag henne väldigt
 sällan.

Hur som helst pratade vi om att man inte orkar gå ut längre. 
Jag har helt tappat "gå ut"-suget. PartyMalla är borta. 
Orkar inte med stimmet och livet. Dricker nästan aldrig alkohol numera heller. 

Visst. Det är absolut kul att gå ut någon gång ibland. Nu ser jag fram emot att gå ut om ett par helger och jag vet att det kommer bli kul men när jag väl varit ute den kvällen lär det dröja innan jag går ut igen. 
Då behöver jag liksom återhämta mig. Är nog en kombo av sjukdom o ålder 😜

Har nog mer blivit en "hemmakvälls"-Malla. 
Med tända ljus och slappa i myskläder med även gärna en middag hemma med vänner. Även om det sistnämnda sker alldeles för sällan. 
Jag vill men orkar sällan ta tag i något. 
Att bara ta sig upp varje dag, göra alla måsten, vara social med familjen och orka med mig själv, tar nästan all min kraft. 


Imorgon blir det en runda in till stan på julskyltning. 
Första advent i morgon. Tiden går så snabbt. Blev extra påmind om det idag när en bild dök upp på fb. 
Tagen på dagen för 8 år sedan. 


Nu ska jag se en stund på Pretty women innan sängen
Den filmen blir aldrig tråkig ❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar