Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 30 november 2016

Dropattack

Hasade mig upp förut. Åt lite. Lite matt och ont i huvudet men kände mig piggare. Skulle plocka ur diskmaskinen. Baaaam. Så skickade Mr Ménière på mig en dropattack. Härligt. 
Porslinet for i golvet o jag med pannan i den utdragna lådan. 

Fan!

Jag vill bara skrika rakt ut. 
Lite skakig och darrig efteråt men nu har jag städat upp skärvorna och jag försöker hämta mig. 
En bula i pannan o lite öm i knät blev skadorna. Men skadorna inombords är mer. Jag känner mig trasig. Och ledsen. 

Vilken jävla dag. 

Men...nu kan det väl knappast bli sämre?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar