Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 25 november 2016

Uppe i varv

Ligger och försöker sova. Det går inte. Tänkte att jag bloggar istället. 

Har hållt på att fixa i köket nu ikväll. Snickaren är klar. Det blev så fint. Och nu börjar köket bli klart för julen. Bara lite nya blommor och annat småfix kvar. 





Jag kan rekommendera SweBygg. 
Noggrann, duktig och trevlig kille. 

Emma och Micke var iväg på hennes dans. Och under tiden hann jag få upp andventsstjärnor och stakar i alla rum. 

Efter att ha sett Svartsjön nu ikväll  vågade jag inte gå och lägga mig så då började jag greja med julpynt igen.
En gammal blomlåda som stod i uterummet i somras fick flytta in i köket som julpynt istället. 




 Nu är jag helt uppe i varv och kan inte somna. 
Sen har Prins Tinnitus fest. Fullt ös i örat. Mer livat än vanligt. 
Så svårt att koppla av när man hör oljudet. Har glömt hur det känns när det är helt tyst. 

Tog en löprunda innan idag. Det gick inte snabbt. Var svinhalt. Men 6km lättare jogging iaf. 
Efter det började jag känna mig frusen och lite "konstig". Kanske är på G att bli sjuk. Förkyld eller nåt. 
Vi får se. Ingen träning imorgon iaf. 
Bara en pw kanske. 

Ska in till stan och kolla om Black Friday har något att erbjuda. Och så ta en fika med lillasyster. 

Nä, nu måste jag försöka sova...

Natti ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar