Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 22 november 2016

Konsekvent

Efter en yrselattack, även om den inte är under så lång tid, så är jag helt slut en hel dag.Trött i kroppen och tung i huvudet. Så där avslappnat trött så om man blundar så somnar man.
Jag har fikat med fina familjen på Modehuset. Blir så glad av att se dom tillsammans och framför allt blir jag lycklig av lilla Malva. Och jag blir alldeles varm i hjärtat av att se Patric och henne ihop. Han är en så fin pappa
Jag är en stolt mamma.
Dels över hur han är emot Malva men också hur han är som person. Otroligt fin, omtänksam och ödmjuk kille. Och väldigt driftig. Just nu håller han på med nya spännande planer inför framtiden. Hoppas det går vägen.

När jag hämtade Emma i skolan idag blev vi, av en händelse och ett inte trevligt beteende från hennes sida, ovänner. Så jag har bestämt att inte hämta henne i skolan mer denna veckan. Någon dag hämtar Micke, en dag får hon cykla hem själv och en dag hämtar min mamma. Det gäller att vara konsekvent och hålla det man har sagt.
Hon fick heller inte titta på tvn i sitt rum när vi kom hem, eller använda dator eller paddan.
Jag var riktigt arg på henne. Hon sa Förlåt men det behöver ändå kännas lite när man har betett sig  illa och det som svider mest nu för Emma är indragen tv och padda.

Kunde inte låta bli att småskratta lite ändå när vi gick hem från skolan och hon gick och muttrade surt bakom mig för att sen springa förbi mig, gav mig onda ögat, och fortsatte springa hela vägen hem. Varför förstår jag inte för hon fick ändå stå och vänta tills jag kom hem. Dörren var ju låst 😅

Jag tror det funkade att jag visade klart och tydligt vad som gällde. Hon har städat rummet, pärlat, läst och gjort läxor. Och har nu ikväll varit oooootroligt glad och trevlig.😆

Vi är inte ovänner längre och nu ska vi mysa till det med lite glass. Det är ju ändå tisdag.


Egentligen hade jag tänkt skriva en krönika ikväll men jag orkar faktiskt inte. Tar det en annan dag när jag känner mig mer pigg i knoppen. Orkar inte tänka idag.

Imorgon är en annan dag och jag hoppas på mer energi. Tänkte testa gymmet imorgon igen. Idag har varit en välbehövlig vilodag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar