Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 23 november 2016

Mindfulness

IFortfarande lite matt men ändå piggare. 
Blev ett besök på gymmet i morse men det gick väldigt trögt. Testade att boxa lite mot en säck. Det var faktiskt kul. Fick tips om att det ger snygga armar. Då är det ju värt ett försök. Schas gäddhäng schas! 😜

Tog en kaffe hos mamma på vägen hem. 
Sen gick jag hem,åt lunch och la mig på soffan och vilade. Kollade på spelningen som Tomas Andersson Wij hade med Winnerbäck. Bästa😍
 

En snickare har varit här idag för att göra lite projekt i köket. 
I dag gjorde han klart en trävägg. 

Älskar't!



Är ju väldigt envis så jag gav mig ut och tog en liten löprunda ikväll oxå. Pust stön och stånk. Det var riktigt motigt. Sprang 3 km och gick 2. 

Känner mig lite frusen och matt. Kanske inte är riktigt i fas än efter pärsen i går natt. 
Imorgon hoppar jag över gymmet. Blir bara en pw. Kanske testar att springa imorgon om jag är piggare. 

Har känt mig låg idag. Vet inte varför. Men nu i em kändes allt lite bättre. 

Fick veta att jag kom in på en Mindfulnesskurs i februari. Spännande. 

Fick oxå en trevlig överraskning av en vän som nog kommer äga rum i januari. Ska bli så kul och mysigt. Längtar ❤️

Inget besked i brevlådan om Linköping idag heller. Suck. 


Nu ska jag slänga mig på soffan och se Arga snickaren. Kommer nog somna tidigt. Kanske till och med på soffan ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar