Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 28 november 2016

Första advent

Igår var det första advent. Det firade vi med att tända första ljuset, åka in till stan på julskyltning, åt mat och tog en fika, lämnade önskelista till tomten och shoppade lite. 





Jag har känt mig lite "konstig" hela helgen. Ont i huvudet, lite ont i örat och trött. 
Idag på morgonen vaknade jag yr. 
Fick kräkas. 
Lite jobbigt att Emma ska behöva se det precis innan hon ska gå till skolan. 
Men jag pratade med syrran som jobbar på hennes skola. Och hon lugnade mig med att Emma var pigg o glad. 

Jag vilade hela förmiddagen. Sen ringde Patric och undrade om jag ville följa med ut o gå.  Så han o Malva kom och hämtade upp mig. Vi gick en runda sen gick vi hem hit och käkade lite. 

Kände mig lite låg innan idag men fick energi när dom var här. ❤️

Hämtade Emma i skolan och så gick vi hem till syrran på en fika. 
Jag har fixat en grej åt hennes dotter Meja. 
Meja är ett barn som har lite svårigheter i vardagen ibland. Allt som är en självklarhet för oss kan bli för mycket för henne. 
Hon fick en magnettavla idag med små magneter med bilder på vardagliga saker så hon lättare kan hålla reda på det som ska göras. 
Vi har oxå gjort ett poäng och bonussystem så att hon ska bli mer taggad att göra alla måsten som behövs varje dag. 
Hon är en så smart och go liten tjej. Intensiv, envis och bestämd men med ett stort hjärta och mycket känslor i kroppen. 
Vill så gärna hjälpa henne med det lilla jag kan. 




Hon verkade taggad iaf och började direkt med att göra läsläxan så hon kunde "bocka av" den. 
Och nu ikväll sa syrran att hon hade borstat håret, vilket kan vara jobbigt att få henne att göra annars. ❤️

Gick en liten pw nu ikväll. Har känt mig frusen efter det. Sitter nu med dubbla filtar och kollar på tv. 

Ska snart krypa ner så jag är utvilad och pigg imorgon när jag ska passa mitt älskade lilla barnbarn ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar