Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 19 september 2017

Explosion

Idag är en lite bättre dag. Vaknade ganska pigg. 
Smärtan finns där men är hanterlig. 
Har ätit både frukost och lunch utan attacker i ansiktet. Underbart. 

Lugn morgon. Tills jag skulle ha fram en sak från skafferiet och upptäckte att en majsburk hade exploderat. WHAT? Hur är det möjligt. 
Kollade datum och den var inte gammal. Men måste ju ha jäst på nåt vis. Bläää
Gegg överallt. Var bara att tömma hela skafferiet. Skura och slänga. 
Ja ja. Nu är det rensat och städat iaf. 
Men när jag skulle ställa in en påse kokos så tappade jag den och...ja, kokos överallt. Gaaah!
Ja ja. Då blev det dammsuget oxå. 

Men jag drog till gymmet för att få avreagera mig lite. 

Orkar inte mkt men nu är jag här iaf. Har kört lite styrka och nu sitter jag på cykeln. 

Ska hämta Emma nu sen hem och städa. Lika bra att fortsätta när man har börjat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar