Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 26 september 2017

Längtar efter sängen

Trött var jag innan men tycker jag är ännu tröttare av medicinen. Igår försov jag mig och höll på att missa bussen till sjukgymnastiken. Det gick inte så bra som jag ville på sjukgymnastiken igår. Jag vill mer än jag klarar av. Men har väl för bråttom som vanligt. 

Efter att jag hade varit där igår så gick jag in till stan och hämtade Malva som var med Patric på jobbet. Vi käkade på stan sen åkte jag bussen hem med henne till Tilda. 

Igår var en väldigt soft dag. Hade ingen energi alls. 
Tog en pw på kvällen men annars var eftermiddagen och kvällen lik alla andra dagar. Matlagning. Disk och plock. Läxläsning med Emma. Tv. Sen sängen. Igår la jag mig extra tidigt. 

Idag var jag helt slut på morgonen igen. Orkade inte ta mig upp. 
Men fick lite mer energi när Tilda skrev och frågade om jag ville följa med henne och Malva in till stan. 
En dusch och sen var jag redo. 

Fick några mysiga timmar tillsammans med dom. Lunch och shopping. Vi lunchade på Bryggan. Mitt nya favvoställe. Är verkligen hur bra som helst. 

Sen hem till sängen igen. Vila. 
Min kropp och knopp skriker verkligen efter vila just nu. Tröttare än på länge och Prins T är hemsk. Tinnitusen är värre än någonsin. Jag får snart ett psykbryt. Svårt att kunna fokusera, kolla på tv eller vara med i samtal när det är ett förbannat oljud i örat. 
Min mage är heller inte som den borde. Förmodligen pga av oro och stress men även av alla mediciner. 

Tog en pw ikväll. Skönt att rensa tankarna. 
Rätt mysigt med hösten när buskar och träd börjar skifta färg. 

Nu ska jag kolla tv en stund innan det är dax för sängen.  Jag längtar. 
Det enda jag gör just nu, längtar efter sängen...

Imorgon bitti ska jag passa Malva en stund. 
Sen ska jag hinna med ett besök på gymmet och även pärla lite tänkte jag. 

Hoppas läkaren från Linköping snart ringer så jag vet hur framtiden ser ut. Operation? När och hur?

Alltid denna väntan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar