Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 6 september 2017

Vattenpölar

Tänk vad vattenpölar är kul när man är liten. 
Jag hämtade Malva på dagis idag och när vi kom hem fick hon springa i vattenpölarna. Såå lycklig tjej. Ville inte gå in. Men till slut kunde hon knappt gå för att stövlarna var fulla med vatten.


Lite mellis och lek hann vi med innan Tilda hämtade henne. 
Sen satt Emma och jag och ritade en stund. När Micke kom hem åkte vi till Modehuset. Emma behövde höstskor. 
Lite shopping och en fika blev det. 
Emma har hjula och stå på händerna-mani så inte ens på Espresso house kunde hon vara still. 

Det ena paret skor hon köpte åkte på direkt. 

Nu ikväll har jag mest legat på soffan. Febern vill inte riktigt ge med sig. 
Och nu är jag galet täppt i näsan också. 

Tidigare idag var syrran förbi på en kaffe. Och jag har suttit och ritat en del. 
Har inte haft ork eller lust till att göra särskilt mycket. 
Man blir ju inte piggare av vädret heller. 
Konstant regn i flera dagar nu...och ska tydligen fortsätta flera dagar till. 
Tjoho vad kul. 

Imorgon har jag sjukgymnastik. Hoppas jag kan åka på det. Att febern är borta imorgon och att jag är piggare. 

Ska försöka sova nu. Om jag kan. I ena örat för Prins T ett jäkla liv. Och i andra skorrar ljudet från någons snarkningar. Gaaah! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar