Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 18 september 2017

Sverigemotiv

Micke vann en golftävling i lördags, slaget om Kalmar. Han vann bl a en väldigt fin tavla. Den har han hängt upp på sitt lilla kontor här hemma. 

Den passade perfekt där. 


Sjukgymnastiken gick inte bra alls idag. 
Var stel i nacken. Hade ont. Kände mig lite vimmelkantig. Jag cyklade lite och gjorde ett par övningar men sen tyckte min sjukgymnast att det var onödigt att pressa kropp och knopp för mycket. 
Så jag åkte hem och tog det lugnt. Ritade en tavla. Som jag ramade in. Till mig själv. 


Sen la jag mig för att vila.  Somnade ...och sov, sov , sov och sov. Hela eftermiddagen. 
Emma följde med en kompis hem efter skolan. Tur. För jag behövde verkligen sova. Helt färdig. 

Riktigt höstväder ute idag. När det är sådär ruggigt ute är det gott med soppa, så det åt vi idag. 
Sparrissoppa med en klick vitlöksost. Och så mozarellastick brevid. 
Oj vad gott. 

Trots att jag sov och vilade hela em så jag varit trött hela kvällen ändå. 
Tog en liten pw nu ikväll för att få lite frisk luft. 
Sen har jag haft ryggläge i soffan framför tvn resten av kvällen. 

Nu har jag precis förflyttat mig in till sängen. 
Längtar efter att få sova. 
Känner mig verkligen utmattad. Tror inte ens Prins T kan hindra mig från att somna omedel bums. 

Gonatt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar