Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 14 september 2017

Paus

Jag vet inte om jag ska ta en bloggpaus. Känns som att jag inte har nåt roligt att skriva om. 
Men visst...detta är ju som min dagbok eg. Mitt ställe att skriva av mig på. Har alltid skrivit dagbok. Skillnaden nu är att den är i cyberform. 

 Och så bytte jag blogg och syftet var ju att skriva om min sjukdom och livet med den. 
Men ändå...känns liksom inte kul alls.
Vet inte. Får fundera lite. 

Fast egenrligen... är det för tråkigt att läsa 
om min smärta, tinnitus och dåliga balans så ja, då kan man ju iof sig strunta i att läsa. Hehe

Som vanligt tänker jag på vad andra tycker istället för att göra som jag själv vill. 

Ikväll har Emma o jag haft tjejkväll. 
Vi är ensamma hemma. Micke är på kurs. Så nu ligger Emma brevid mig o sover. Känns tryggast att ha henne nära. Mörkrädd som jag är. Förlitar mig på att hon räddar mig om vi får inbrott eller monstrena under sängen 
kryper fram. 

Förut idag hade hon en kompis här. Oj vad dom lekte bra. Och så underbart att dom kunde roa sig utan paddan eller mobil och verkligen leka. Dom är ju trots allt bara 9 år. 
Jag tror jag fortfarande lekte med dockor när jag var 9. Kanske tom mamma pappa barn. 

Idag hade Emma sin första engelska läxa. 
Hon är jätteduktig på engelska och hon gillar verkligen att dom fått börja med det nu. 
Emma är väldigt duktig i skolan och det är jag glad över. Hon är lättlärd och gillar verkligen skolan. Hoppas det håller i sig. 

Jag var rätt skoltrött till och från minns jag. Särskilt i 8:an.
Förut idag satt jag och funderade på om man skulle försöka få till en klassfest. Med klassen från högstadiet. Vore faktiskt väldigt kul  
Men...en pinsam sak. Jag minns inte alla som gick i min klass. När jag kollade i fotokatalogen så blev jag liksom paff över hur många jag glömt. Galet. 

Idag har jag haft en ganska jobbig dag. Mest känslomässigt. Smärtan är där och på nåt lustigt vis lär man sig leva med det. Vissa dagar hanterar man det bättre än andra. 
Men jag spänner mig väldigt. Idag har jag varit stel i hela nacken. 
Har varit hos kuratorn idag och det första hon sa var:
-Var spänd du ser ut. Har du ont?

Är så skönt att gå till kuratorn och prata ut. 
Idag blev jag lipig när jag var där. Har känt mig lite ledsen hela dagen. 

Jag älskar min kurator. Vill ha henne hela livet. Helst här hemma. 
Kanske kan kidnappa henne och ha henne nere i källaren. Haha

Efter kuratorn tog jag en fika hos Tilda. Malva var på dagis. Saknade henne men ändå skönt att kunna sitta och prata med Tilda utan att bli avbrutna och störda av en liten busunge. 

Tilda är en fantastisk tjej. Är så glad att just hon är Patrics fru. En snäll, go,bra och ordentlig tjej. ❤️


Nu ska jag sova. Lite rädd att jag inte tar mig upp imorgon. Jag måste upp och lämna Emma. Micke är ju iväg. 
Ibland vaknar jag inte av larmet. Ligger jag ner mot kudden med det örat jag hör på så hör jag inte larmet alls. 
Micke brukar väcka mig. 
Men nu sover ju Emma brevid så då kanske hon vaknar. 

Sen har jag sjukgymnastik. Blir väl vila en stund efter den. Blir alltid så galet trött. Somnar nästan på bussen hem. Går på sjukgymnastiken på Sveaplan. Vid gamla polishuset typ 
Och min sjukgymnast är hur bra som helst. Bästa. 

Och resten av em blir det plock och fix inför kvällen. Lite förfest här innan det bär i väg ut på trevligheter. 
Första stoppet blir Söderport där Linda Varg  och Ulf Nilsson kör 
en akustisk-kväll. 

Ha en trevlig helg allesammans. Det ska jag ha ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar