Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 30 september 2017

Digital detox

Idag har Emma och jag haft en riktigt skön dag. 
MU drog iväg tidigt på golf. 
Emma och jag tog sovmorgon. 
Hade en soft frukost. 
Gick ut och gick en runda i det härliga vädret. 

Var på kalas hos syrran för att fira henne och hennes dotter. 

Vi passade Lily en stund. Gick ut och gick med henne. 






Vi lagade käk, tände ljus , tog finglas och skålade med Loka crush och så hade vi en väldigt trevlig middag. 
Sen bäddade vi ner oss i soffan med chips och annat gott och kollade på en film. Divergent. Jag har sett filmen innan och älskade den. Det gjorde Emma också. 
Det är så underbart att hänga med Emma. Vi pratar om allt. Hon är en fantastisk liten tjej. Ödmjuk, smart, rolig och väldigt snäll. ❤️

Nu ikväll har jag haft galet ont bakom örat. Knappt jag stod ut sista stunden på filmen. Ville bara lägga mig. 
Så nu har vi krupit ner tillsammans. Emma ligger brevid mig och kollar paddan. 
Micke är iväg på trevligheter. 

Jag somnar snart. Galet trött. Och nu har ansiktsnerven flippat totalt så det rycker konstant i kinden. Läskigt. 

Imorgon ska vi käka brunch på golfbanan. 
Sen blir det bara en soft söndag. Emma har eg dans men kan ju inte dansa nu med nyopererad arm och stort gips.  Men hon vill ändå åka dit och kolla lite.

Jag tror jag ska försöka springa  imorgon. Bara en kortis. 

Behöver ta tag i mitt liv igen. Bara svullar en massa. Typ besatt av att konstant tugga på något. 
Behöver en detox tror jag. 

Framför allt så behöver jag en digital detox. 
Jag gjorde ett test och jag behöver verkligen vara mindre med min mobil. 
Fan vad den tar upp onödig tid. 


Jag laddade hem en app, moment. Och nu ikväll kollade jag hur mkt jag använt mobilen idag. 

3 Tim och 41 min har jag slösat på mobilen idag. Hjälp. 
Måste skärpa mig. 
Den tiden kunde jag ha ägnat åt att göra nåt roligare eller mer nödvändigt. 
För hur kul är det egentligen att scrolla på FB och Insta?

Bra att ha appen moment så jag verkligen ser hur mkt tid jag lägger på mobilen. Och får mig en 
tankeställare. 

Och det bästa av allt...nu kan jag göra något åt det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar