Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 24 september 2017

Tegretol Retard

Idag har jag börjat med min nya medicin. Får se om den kommer hjälpa. Hoppas. 
Men Retard? Det låter ju så där... 🙈😅

Nu ligger jag på soffan och kroppen har gått in i dvala typ. Helt slut. 
Har varit några intensiva, men fantastiskt roliga, dagar. 

I torsdags kom mina vänner Lotta o Jenny ner hit från Stockholm. 
Vi hade en mysig kväll/natt. Tror inte vi var i säng förrän 02.30. 

På fredagen tog vi en lång sovmorgon. 
Och satt sen länge och åt frukost. Lyxade till det med lite bubbel till frukosten

Vi åkte in till stan. Tog några drickpauser under shoppandet 


och sen åt vi middag på Kött och bar. 




En helt perfekt dag och kväll. 
Vi blev inte så sena på stan utan åkte hem , slängde oss i soffan med godis och kollade ett par avsnitt av Wahlgrens värld. 

Igår efter frukosten drog dom vidare till Skåne. 
Och vi fick istället lilla Malva på besök. Vi passade henne under dagen. 



Sen var vi bjudna på kalas hemma hos Tildas föräldrar där vi firade både Tilda, hennes mamma och moster. 
Vi hade en väldigt trevlig kväll och tog en taxi hem fram åt natten. 

Lång sovmorgon även idag. Åt sen frukost och tog det bara lugnt fram till att Emma skulle på dansen. 

Efter det åt vi på Mc Donalds. 

Jag har tagit en pw, Emma och jag har målat ,vi målade tomtar på stenar,
och nu ligger jag i soffan. Redo för att snart förflytta mig in till sängen. Sommar nästan. 
Det är när jag väl slappnar av ,efter en intensiv helg, som tröttheten slår till. 
Har ju motarbetat både smärta och trötthet i några dagar nu.

Ska snart lägga mig. Imorgon är det sjukgymnastik igen. 
Måndag och ny vecka...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar